lørdag den 18. august 2012

Kontaktbog

Jeg ved ikke om det bare er mig, som er træt af de kontaktbøger som skolen udlevere. Det kan selvfølgelig også være mine børn som er hårde ved dem. For her i huset holder de ikke ret længe men bliver ødelagt i tasken. Så derfor har jeg selv lavet en kontaktbog til Ditte. Jeg har brugt en kina bog fra Tiger til det. Til sidst  betrækker jeg den med det gennemsigtige bogbind og så satser jeg på at den er beskyttet et par år.
Papiret jeg har brugt er fra magnolia - you are so special/rose garden. Stempelaftrykker er også magnolia og hedder Autumn Tilda with pencils og er fra den nye collection - Turning leaves 2012. Bogstaverne er lavet med th dien vintage market. Jeg har flettet 3 satinbånd og sat fast udvendig på ryggen inden jeg beklædte bogen. For at lave en pæn afslutning satte jeg nogen perler og noget bling.
 Ditte syntes helt klar at i skulle se det flotte bling tættere på, for hun er rigtig stolt af sin bog men især snoren med perler og bling betyder meget.

2 kommentarer:

Thanni sagde ...

Jeg kan godt huske de der kontaktbøger - de blev også altid ødelagt i mine ungers tasker - og havde jeg tænkt så langt (og scrappet) dengang så havde jeg nok gjort som dig ;)
...og jeg kan sagtens forstå at Ditte gerne vil vise sin bog frem (og især det fine bling)..jeg synes den er blevet super skøn :)

Annette / aka sagde ...

Nej, I er ikke ene om det problem. Her slides bøgerne også. De bliver jo brugt hver dag, så vi fylder flere bøger om året.
Jeg beklæder også, som dig, med det der laminat, og det holder altså godt.
Men sikke fint I har pyntet bogen . Lækkert papir og Tilda. Men perlerne slår alt. Jeg kan godt forstå Ditte gerne vil vise dem frem, for de er bare så fine.
Rigtig god weekend herfra.