onsdag den 7. april 2010

En begivenhedsrig dag...

I dag var noget af en begivenhedsrig dag. Først ringer min store datter på snart 19 og fortæller mig at hun i dag har bestået sin eksamen i grundforløbet mad til mennesker. Så det skulle selvfølgelig fejres. Da jeg kom hjem med børnene ved 16 tiden, kunne jeg se at der var et ekstra dyr ude på marken ved vores heste og det var der ikke da jeg kørte ved 12 tiden. Så det måtte jeg jo ud og tjekke. Jeg troede at det var en kalv... ja ryst bare på hovedet af mig... men igår var der 3 løse køer for enden af hestenes fold. Så hvorfor ikke?? Men det var et føl som Musse havde født :o) Da vi købte Musse til vores datter Ditte, sagde han godt nok at den havde været til hingst. Og hvis der kom noget ud af det så skulle hun fole lige inden jul... Så jeps... der er JUL... :o) Men jeg er bange for at de har fået et lidt hård start på livet da vores norbag Trine er misundelig og ikke ville lade føllet die. Så med hjælp fra min kære halvdel fik vi hestene ind i stalden. Det er forresten et hoppeføl.
I stalden forsøgte jeg at få hende til at die, det lykkes ved at lokke med hende og snyde hende med mine finger. Jeg håber at det lykkes, når nu der falder lidt ro over stalden.
For vi vil da nødig miste hende. Det er hun simpelhen for dejlig til.
Her er Sally, højest 4-5 timer gammel.

5 kommentarer:

Hjørdis sagde ...

Tillykke med den "lille" nye ! <3
Den er jo dejlig !

Hjørdis sagde ...

Ups, Tillykke med datteren også !

Knus Hjørdis ;-)

Mio sagde ...

Først stort tillykke med din datters eksamen : )
Sikker en overraskelse, var i slet ikke klar over at hun var drægtig??
Hun må havde været kæmpe stor. Tillykke, dejligt med et forsinket "påskeæg" er det en hoppe, eller hingsteføl?

Helle sagde ...

tillykke med dem begge 2.. så er du godt træt i dag. knus

Vranda sagde ...

Det er et hoppeføl :o)