onsdag den 4. august 2010

Til vores tavle

Min dejlige søn Oliver, har svært ved at huske og ved at koncentrere sig.
Så får at hjælpe ham, prøver vi at lave en tavle.
Det håber vi gør tingene mere overskuelig for ham.
Efterhånden er det meningen at legekammeraterne også skal på,
med adresse og tlf nummer.
I sidste ende hjælper tavlen ikke kun Oliver, men hele huset :o)
Så vi håber at det virker, det er i hvert falde forsøget værd.
Jeg har taget alle 3 børn med i tavlen, så det ikke kun "hænger på" Oliver.
Når opgaverne er kommet i visitkort lommer,
kan jeg skrive på dem med white board tusser.
Tak til Ragna fordi jeg fik lov til at låne nogen af hendes dies.
Og lige sådan tak til Helle.
Så fik jeg endnu et af månedsmålene opfyldt.

4 kommentarer:

Annette / aka sagde ...

Det lyder som en rigtig fin ide at hjælpe Oliver på denne måde.
Vores Henriette kører efter systemet Boardmaker. Der hænger altid en plan over de næste 4 uger på køleskabet, og det giver hende et overblik og en sikkerhed for hvad der skal ske. Og dermed ro i sindet. Efterhånden kan min mand og mig heller ikke klare os uden....Vi kan bare kaste et blik på køleskabet og så kan vi se næste tid for frisør, tandlæge, fest osv.
Bare I finder et system der passer til jeres familie, men forvent en vis tilretning efterhånden.
Håber det hjælper jeres søn i den rigtige retning.

Helle sagde ...

glæder mig til at se den i aktion... og til at få mine dies tilbage hihi. håber det hjælper for Oliver. knus

Marianne sagde ...

Det er en super sej idé :o)

Mio sagde ...

Dejligt at du har fundet noget der virker til oliver : )
Det ser rigtig godt ud.
Jeg bruger ligesom aka, boardmaker, nemt og hurtig at lave dag og uge skemaer, men bestemt ikke ligeså pæne som dine : ))